Ingen bra start på dagen!

hihi pratade med Fia lite snabbt på msn förut. Hon är i Sverige igen och tänker tydligen stanna :D
Så kul! Glad för hennes skull också att de hittat en lägenhet.=)

Dagen började dock inte bra. Skulle till jobbet som vanligt och ibland cyklar jag till stationen och fortsätter med bussen där, ibland tar jag bussen härifrån. Hade först tänkt ta bussen men ångrade mig och tänkte det är nyttigt att röra sig lite och att jag inte ska vara så lat så bestämde mig för att cykla. När jag var påväg ut kom jag på att min cykel står innerst i garaget och måste först köra ut bilen, så då var jag nära att ångra mig och täkte ta bussen istället. Men nej inte vara så lat tänkte jag och gick till garaget.
Behöver ju bara backa ut bilen till hälften tänker jag så kommer jag förbi med cykeln. Jag gör det, tar ut cykeln och kliver in i bilen och ska köra in den igen. Tänker inte så mycket. När jag börjar rulla framåt hör jag en högt gnisslande otäckt ljud. Bromsar och inser att jag kört in bilen i garaget på sidan. Kliver ut och tittar, en liten repa på sidan. Men inser att oavsett om jag backar eller kör framåt kommer det skrapa i bilen på hela sidan. Och något av det måste jag ju göra för halva bilen är inne och halva utanför garaget. Inte bra!
Ringer upp till jonas, klockan är då 07.00 på morgonen. Det är väl aldrig kul att bli väckt så tidigt. Särskilt inte när man jobbar kväll, vilket betyder att han kom hem vid ett tiden på natten.  Och  absolut inte med den nyheten. Han kommer ut och kör in bilen. Det blir repigt på sidan. ajajaj!
Åker till toyota men de hade inte öppnat så han kör mig till jobbet och åker dit senare.
Kostar ca 10 000 att fixa till men sån tur är så går det på försäkrningen, så behöver " bara" betala 3000 kr i självrisk. Hade varit bättre att ta bussen idag!
De behöver bilen en vecka, så ska lämna in den någongång efter vi kommit hem från Spanien.
Så klantigt av mig! Men jag är alltid klantig så är det bara =)
Detta kommer jag få höra länge nu känner jag på mig.

Kommentarer
Postat av: Pampam

DEt var inget kul med bilen, men skönt att ni slipper betala hela beloppet. Jo visst anställer kommunen efter man har jobbat ett visst antal dagar på fem år men innan dess så hoppas jag att anställningsstoppet är över och att jag har ett fast jobb men går det så långt att jag blir anställd av kommunen kommer jag ändå inte ha en fast plats att jobba på...

2008-04-24 @ 17:57:54
URL: http://pampam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0