Lördag

Jobbat idag med. Jobbar ju från 8.00-17.00 men ledig mellan 13-16.
Idag fick jag gå redan tjugo över tolv. Sen så ringde de vid två tiden och sa att jag fick ledigt den sista timmen också men fick ändå skirva upp som att jag har jobbat den. Så det blev en kort dag idag. Hon hade familj hos sig som kunde hjälpa henne.

Jonas ville åka och kolla på bilar i räppe så vi åkte dit, men det var inget intressant. Tråkigt att gå och kolla på bilar ju. Bil som bil liksom :P
Var å handlade och sen fick jag en bra idé. Har länge tänkt göra ett klätterträd till fåglarna som de kan leka i men har inte blivit av. Tyckte vi kunde fixa det idag, fint väder att vara ute i och leta grenar. Så först åkte vi runt till affärer där de har träskivor för att köpa en bottenplatta. När vi äntiligen hittat en bra så åkte vi ut till Kronobergs slottsruin och letade upp lagom stora grenar och pinnar. (Vi tog inget vid naturreservaten). När vi kom hem igen och skulle börja hade vi inga passande skruvar så då fick vi åka ut igen och handla det. Efter det kunde vi börja bygga. Det blev ganska stort men bra tror jag. Men ska köpa något rep också och sätta dit och kanske någon mer gren och leksak. Fåglarna har varit lite mistänksamma mot det idag, kanske tar några dagar innan de vågar utforska det. Ska lägga upp lite bilder på det imorgon.

När vi hade byggt färdigt var vi hungriga och gick till pizzerian och beställde mat =)


Fick en kommentar från någon Natalie, och eftersom du inte har länkat till någon blogg eller nåt så svarar jag här. Ja jag är från Växjö. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0