Söndag- promenad, jobb, tv

Har inte orkat lägga upp några bilder idag på fåglarnas klätterträd. Men både Isa och Ragge har varit och tittat på det lite. Vi satte det precis utanför buren och satte dit hirskolv för att locka dit dom. Så båda två har varit i det men de är misstänksamma och har bara suttit på pinnen närmast buren och rört sig lite försiktigt fram och tillbaka på den . Inte vågat utforska det mer än så.

Var ute och gick idag med i det fina vädret, vi var ute två timmar. Gick lite vid växösjön och hittade det nya ute"gymmet". Lite häftigt, undra om folk kommer använda det. Jag provade lite, med betoning på lite =)

Idag fick jag veta att sista maj slutar jag mitt jobb. Men insåg precis att det blir ca 3-4 veckor då jag inte kommer jobba någonting vilket är lika med inga pengar då. Hmm, jaja det löser sig säkert på nåt sätt. Har inte fått veta när sommarjobbet börjar men tror det är v.25 eller 26. Men kanske kan ta några extra turer där innan dess. Får väl se.  

Tittade på Sanningens ögonblick på femman. Råkade bara slå över och börja titta, men det var ju lite kul faktiskt. De frågorna han fick var ju lätta att svara på tyckte jag. Men de listar väl säkert ut vilka frågor personen i fråga tycker är jobbiga att svara på och tar de. Men om jag hade fått hans frågor hade jag gärna varit med. Men det får man ju inte veta innan. Så undra om jag hade vågat vara med i programmet eller inte, men det tror jag att jag hade vågat. Frågan är ju hur pålitligt det är med lögndetektorer och de blir väl mindre pålitliga när man är nervös och stressad. Måste kolla på det nästa vecka med om jag kommer ihåg i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0