Nu har jag bestämt mig

Usch vet inte om jag gjorde rätt eller fel men nu har jag tackat nej till jobbet som personlig assistent utanför Ör.
Grejjen är att jag tror jag skulle ha trivits bra där ute eftersom de hade så många barn och det var liv och rörelser.
Men problemet är att det går inga bussar ända ut dit där de bor och vi har bara en bil som Jonas behöver till jobbet. Så isåfall skulle jag bli tvungen att köpa en bil och ha ett billån att betala av på, plus bensin och allt vad det kostar att äga en bil så då blir det inte så mycket pengar över varje månad.
Så då är det kanske ändå smartare att stanna kvar och jobba här i Växjö. Dessutom var det ju alltid kvällar man jobbade och det kanske hade varit lite jobbigt i längden det med.

Men det var lite roligt för hade egentligen bestämt mig i tisdags och ringde då till assistansia och tackade nej för jag tyckte det var för dålig lön och det hade jag påpekat gången innan när jag pratat med henne. Men när jag ringde och sa det och sa att jag måste tacka nej. Då var hon genast beredd att gå upp i lön och frågade vad mitt sista bud var. Och så hade hon kollat upp det tills idag då och de hade gått upp i lön nu men inte ända till det jag hade sagt. Men de hade ändå gått upp ganska mycket. Så man få vara på och tjata lite så tjänar man endel på det =) Det är bra för nu vet jag vad jag kan begära av dem i fall jag söker till de någon annan gång.

Jag tycker ju det jobbet jag har haft nu i sommar har varit bra. Så nu blir det att jag stannar kvar där.
Har pratat med enhetschefen med och sagt det med. Så jag börjar på rad 1 september.

Men är inte säker på att jag gjorde rätt.

Börjar jobba om en timme, men skönt att sluta redan vid åtta idag, annars brukar jag alltid sluta halv tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0