Bra bok!

Jag är fortfarande vaken och har inte sovit heller. La mig på soffan och började läsa i min bok och kunde inte sluta, så nu har jag läst ut den. 
"Tigerungen" av torey hayden, det är uppföljaren till "Rävungen".
Verkligen två läsvärda böcker.
De handlar om en liten flicka som blir övergiven av sin mamma som barn och hennes pappa är missbrukare. Sheila blir övergiven, sviken och utnyttjad. Hon åker ut och in på olika barnhem och familjehem. Men hon har turen att träffa Torey en av hennes lärare som ser vad hon saknar och behöver. Torey visar en ny värld för henne. Men verkliga livet är inte lätt och definitivt inte rättvist.
Torey och Sheila fortsätter att ha kontakt med varandra genom åren.

Läsvärda böcker!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det är härligt att uppslukas av en god bok

2008-07-20 @ 23:02:57
URL: http://mattiasbok.blogg.se/
Postat av: Siw

Alltid roligt med bra böcker .. Ska låna och läsa dessa böcker vid ett bra tillfälle

2008-07-21 @ 19:52:04
URL: http://tankspridd.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0