!!Fick jobbet!!

Mycket spännande förmiddag idag måste jag säga. Vi var på ICA och handlade då min mobil ringde.
Jag var ju på arbetsintervju igår och det var hon som höll i den som ringde. Hon sa att jag får jobbet om jag vill!!
Oj, glad och lite förvånad på en gång. Sa att jag skulle tänka på saken och ska ringa på måndag.

Hmm funderade på om jag ville ha det. Det var bara 50% ibörjan men i oktober blir det mer och i december blir det ännu mer. Men sen är det i  alvesta. Så hmm ja. Finns både fördelar och nackdelar.
Ringde och berättade för mamma att jag hade fått jobbet. Tänkte jag skulle ringa till enhetschefen för stället där jag är nu och fråga om det finns möjlighet för mig att stanna där. Växjö är ju trots allt närmare än Alvesta :P
 
30 minuter senare efter att hon ringt och sa att jag fick jobbet ringer det igen. (hade precis letat upp numret till cehfen och skulle just ringa till henne)
Nu är det mamman till de två autistiska syskonen som jag var på intervju hos för några veckor sen. Hon sa att jag hade fått jobbet om jag fortfarande var intresserad. OJ! Nu har jag fått två jobb på samma dag!!  Sa att jag skulle fundera och höra av mig.

Så ja nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men just nu lutar det åt att ta jobbet till de två autistiska syskonen för det är det som jag tycker verka roligast och det är heltid. Men nackdelen är att de bor en bit utanför Växjö. Tar inte så lång tid att köra dit men det går inga bussar ut dit, alltså måste jag köra bil dit. Och vi har ju bara en bil som jonas behöver till jobbet med. Så isåfall får vi nog skaffa oss en bil till och det är ju inte särskilt billigt att äga två bilar och bensinen är ju inte heller billig. Det var ju mamman jag pratade med och hon hade inte riktigt koll på lönen, och hon som har hand om det har semester, så jag ska ju inte lova nåt innan jag vet vad den är iaf.

Antingen stannar jag kvar där jag jobbat nu i sommar eller tar jag jobbet som assistent till syskonen. Tror jag....
Men det i alvesta lockar lite också. men nja inte lika mycket.

Ja vet inte riktigt hur jag ska göra. Men jobb har jag ju iaf =) *glad* *glad*

Har jobbat kväll ikväll. Fredag kväll= en personal mindre= mer att göra. Så varit i full gång hela kvällen. Så nu är jag uppe i varv men ska försöka varva ner så att jag kan somna. Vi ska ta och kolla på film så det hjälper nog.
Imorgon ska vi till Borås och titta på fågel.

en sån här fågel, grå jako som vi ska köpa:
En

Kommentarer
Postat av: Siw

Vad roligt att höra att du fått jobb till hösten .. Oftast är det så att man får de jobb man söker, speciellt om man har sökt fler jobb ungefär samtidigt eller så får man inget av dem ..

2008-07-26 @ 10:19:11
URL: http://tankspridd.bloggagratis.se
Postat av: Pampam

Grattis till jobben! Hoppas att det blir bra med det du väljer.

2008-07-26 @ 11:48:37
URL: http://pampam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0