Bakar äppelpaj

Ja jag vet att jag är lite små konstig men vaddå då, jag hade ju inget att göra.
Klockan var typ halv tio(på kvällen) och jag hade ingenting att göra. Hade redan kollat runt på nätet, på tv var det inget bra, för kallt och sent att gå en promenad och jag var allmänt rastlös och visste inte vad jag skulle göra. Då kom jag på den braiga idén att göra äppelpaj.
Har varit sugen på det sen i torsdags när Jonas kom och sa att han hade fått äppelpaj på jobbet. Så jag satte igång. Kom på att Jonas och jag äter ju inte upp en hel äppelpaj själva så tänkte att jag kan ta med den hem till mamma och pappa imorgon, vi ska dit och äta påskmiddag.
Tänkte att då kanske det är bäst att göra dubbelsats, och i två olika formar. När jag ska sätta i formarna i ugnen så får inte båda plats samtidigt. Så får ta en i taget, nu är den första pajen i ugnen och är färdig om ca 7 min :P


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det tycker jag var en jättebra idé!

2008-03-22 @ 23:00:45
Postat av: Pampam

Gott med äppelpaj!

2008-03-23 @ 17:33:55
URL: http://pampam.blogg.se
Postat av: Pampam

Så tänkte jag ju svara på förra inlägget som du skrev i min blogg också... Tack för berömet av mina kort jag gör.Visst går det i perioder när man sitter och pysslar med sina hobby, ibland sitter man jätte mycket och gör inget annat och ibland känner man inte alls för det.

2008-03-23 @ 17:36:41
URL: http://pampam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0