Hur man öppnar en kokosnöt

image29

"far jag kan inte få upp min kokosnöt, alla sätt jag prövat varit fel...."

Passande sång.
Kommer ihåg när vi var mindre och skulle försöka öppna kokosnötter, vi provade med allt möjligt, spik, hammare, såg (yxa fick vi inte försöka med) mm.
Men för några år sen kom jag på ett lätt sätt att öppna kokosnötter på.

Det enda man behöver göra är att ta med sig kokosnöten ut och slänga i asfalten, tada och kokosnöten har delat sig.
Vill man ha den i mindre bitar slänger man den i asfalten en gång till.
Vill man dessutom inte att allt ska flyga omkring lägger man kokosnöten i en plastpåse och knyter innan man slänger den i asfalten.

Lätt som en plätt!

Nu ska jag äta kokosnöt=)

Hur brukar du öppna kokosnötter?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag ger den till pappa o så får han fixa de på nåt sätt.. haha han brukar väl använda nåt verktyg i källarna:P

2008-03-20 @ 18:01:39
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0