ledig idag, bakat och tränat

Idag har jag varit ledig och hade inga planer för dagen. Lite tråkigt när Jonas jobbar kvällen när jag är ledig, föredrar när han jobbar förmiddag.  Så när Jonas åkte till jobbet visste jag inte vad jag skulle göra. Tänkte först plantera om blommorna(köpte krukor igår) men kände inte för det. Funderade på om jag skulle orka baka kringlor, gjorde det på jobbet i söndags och har varit lite sugen på kringlor sen dess. Ett annat alternativ var att inte göra någonting utan lägga sig i soffan och slappa lite. Men var tvungen att gå till Ica och handla först vilket fall som helst för hade inget bröd hemma. Bestämde mig för att handla grejjer till kringlor med. Så när jag kom tillbaka från Ica packade jag upp och började baka.

Sedan började ta kort och lägga in bilder på mina pärlbroderier och glömde bort tiden lite. Insåg att klockan var mycket så fixade lite mat och slängde i mig den, packade träninssakerna och cyklade som en galning(nästan) till träningen. Det var kul träning idag med. Efter träningen hem, duscha och äta. Nu sitter jag här och skriver, och pratar lite med Jonas mamma Helene. Hon pluggar här på distans så hon brukar sova hos oss när hon har skola. Men det är bara trevligt =)

Antar att det är läggdags snart, klockan hinner alltid bli så mycket. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0