Sommarjobb =)

Nu har jag fått veta var jag ska jobba i sommar, pratade med enhetschefen idag.
Jag ska vara på ett gruppboende där det bor fem personer. Ett boende för personer med grav utvecklingsstörning och tilläggshandikapp. Så det låter spännande.  =)
Visserligen hade jag önskat att få jobba med personer med måttlig utvecklingsstörninge eftersom jag inte har så mycket erfarenhet av det och tänkte att det skulle vara kul att se hur det är.
Men jag tror att detta blir bra.
På mitt förra jobb var många också gravt handikappade fast då var det barn, och där trivdes jag jättebra! På detta stället är de vuxna. Så egentligen blir det väl rätt så likt, förutom att de är lite större. =)
Men det dröjer ett tag till innan jag får schemat för sommaren.
Hoppas jag kommer trivas.

Ska dit nästa vecka och titta runt lite. Spännande. 
Då ska vi också bestämma när jag ska gå bredvid. Enhetschefen sa att det är ju lika bra att göra det så snart som möjligt så kan jag hoppa in som vikarie redan innan sommaren också om jag vill. Vilket jag gärna gör. Då hinner jag förhoppningsvis komma in i jobbet tills jag börjar "på riktigt".
Ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Söndagsbarn

Hej! Ja, jag gillar också det mesta Stefan&Krister gjort. Det finns några undantag, men de är inte många. Jag har aldrig varit på Vallarna och sett någon föreställning live, utan bara på TV och video. Jag tycker båda två är roliga, men Krister var snäppet roligare än Stefan :)
Mina favoritpjäser är nog: "Där fick du", "Bröstsim och gubbsjuka" och Jäkelskapstriologin. Vilken/vilka är dina favoriter?
Ha en trevlig kväll :)

2008-03-25 @ 20:37:38
URL: http://sondagsbarn84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0