grundkurs, bibliotek o promenad

Idag var jag på någon grund kurs som alla måste gå som ska jobba i handikappsdistriktet här. Det handlade om läkemedelshantering. Tyckte den var lite onödig, det var inte direkt något nytt för mig. jag visste redan det mesta de sa. Men men det är väl bra och det var ju bara två timmar.
När jag ändå var i stan så passade jag på att cykla till biblioteket. Hade börjat läsa i en bok hemma hos Jonas föräldrar när vi var där förra helgen men hann inte riktigt läsa ut den då, så var ju tvungen att låna den så jag kunde läsa slutet med. Men så hade de inte den hemma utan skulle skicka efter den. typiskt. Men lånade en annan bok med av Torey Haiden, andras ungar heter den. Sen cyklade jag hem och åt.
Efter det var jag ute på en promenad med Annelie, gick vid campus och upp mot slottet och längs med trummen. Det är fint där men längesen jag var där nu faktiskt. 
Efter promenaden tog jag bussen hem till föräldrarna och var där en stund. Fick ett sms från biblioteket att de hade fått in den boken jag ville ha. Det gick fort.
Så på hemvägen stannade jag i stan och gick till biblioteket och hämtade boken.
Hade bara tre kapitel eller någonting sånt kvar att läsa i den boken så den har jag läst ut nu. Den var bra.
Var en tjej som skrivit dagbok om hur allt bara blev fel hela tiden och sedan fick hon veta att hon hade ADHD.
Jag som tycker sånt är intressant tyckte boken var bra.

Kollade på vänner "friends" på tv, och de är ju bara för bra!! Börja alltid skratta åt något varje gång jag kollar på ett avsnitt och det spelar ingen roll att jag har sett avsnitten många gånger förrut.

Imorgon är det upp och jobba igen. Men bara tre dagar kvar nu. *nedräkning*  :)

Ha de bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0