minigolf och grillning

Hej hej,

Dagen började med att telefonen ringer, det är från mitt gamla jobb som frågar om jag kan jobba imorgon 14-21.30. Hmm tänker jag fint väder och hade ju tänkt vara ledig imorgon. Men ja jag har ju inget särskilt planerat så sa att det gick bra. Så imorgon ska jag jobba.

Sen ringde Fia och frågade om jag var hemma så kom hon över en stund. Jätte kul att träffa henne igen! Vi pratade en stund. Hon har ju varit i spanien två månader och jag bara en vecka fusk ju ;) (nädå hon har ju faktiskt varit duktig och jobbat där) Me det var trevligt.

När Jonas hade kollat på F1 kvalet, som jag inte förstår hur det kan vara intressant, så cyklade vi till evedal och spelade minigolf. Ja vi cyklade faktiskt! Jonas köpte en cykel igår, trodde aldrig att han skulle vilja göra det. Men onyttig mat i en vecka har fått honom på bra tankar :P
Ännu roligare var ju att jag vann också :) Nu kom Jonas och skyller på att han hade en dålig dag och säger att jag måste skriva det...

På vägen hem funderade vi på vad vi skulle göra för mat. Kom fram till att det var bra väder för att grilla. Sen kom vi på att det är smidigare med en elgrill som man kan sätta på balkongen.Så på hemvägen körde vi förbi och köpte en. Cyklade hem och lämnade grillen och gick till Ica och köpte kött.
Då kom jag på att kan ju alltid ringa och höra med Annelie vad hon har för sig. Hon och Henrik var i Växjö denna helgen så de kom och gjorde oss sällskap med grillningen. Trevligt =)
Blev också en liten kvällspromenad.

Nu ska Sunni sova. *gäsp*
Godnatt

P.S kommer väl lite bilder från Gran Canaria så småningom, nån gång när jag har ork, tid och lust.... hmm



Kommentarer
Postat av: pampam

Det var inte dåligt att cykla ut till Evedal, det är ju en bit. Hur lång tid tog det? Jag har haft funderingar på att cykla till jobbet och det blir ju ungefär lika långt...

Vist är det smidigt med en elgrill? Då inte lika gott som riktigt grillad mat men det är bättre än mat som lagas på spisen!

2008-05-13 @ 10:47:10
URL: http://pampam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0