Olofström och Borås

Denna helgen gick verkligen fort!
I lördags åkte vi till olofstöm så fort vi hade stigit upp och gjort oss iordning. Var längesen jag var med där nu men det beror på att när Jonas har haft skola då har jag jobbat. Däremellan blir det inte av att vi åker ner.  
Vi var på Holje marknad en liten stund och tittade, men var inget särskilt där. Jag köpte chips och en Cola :P
Sen åkte vi och hälsade på Jonas farmor. Var kul att se att hon blivit piggare igen och jag tror hon uppskattade besöket. Efter det körde vi och köpte kött att grilla och sen bar det av till Ricke.  Vi grillade *gott*, spelade xbox och kollade lite på eurovison.
Jag har aldrig förstått mig på bilspel så jag föredrog att mest kolla på :P Det kvittar ju hur jag än gör så kör bilen inte så som jag vill att den ska köra. Helt omöjligt ju :P
Eurovison, gick ju inte så bra för Sverige och det trodde jag nog inte att det skulle göra heller. Har väl inte gått så bra för Sverige de senaste åren i det.
Ja sen blev det ju kväll och sent i säng.

Upp tidigt på Söndag och körde till Borås. Vi har funderat på att köpa en grå jako(mindre papegoja) så vi hade bestämt med en uppfödare där att vi skulle komma och titta och prata lite.
Hade lånat en GPS så gick riktigt smidigt att köra dit, inte ens jag körde vilse. När vi kom dit fick vi först titta på de fåglarna han hade ute. Sen gick vi in och fick se dem som de hade inne. De hade två stycken inne i huset. Jätte söta och roliga! När vi skulle äta glass ville den ena jakon också smaka, så då dukade hon fram ett fat till den med =) Troligen blir det att vi köper en jako och då får vi den någongång i september :D
Då är den tam och är van vid att man handskas endel med dem så då är det bara att jobba vidare och se till så att den blir riktigt tam.
Efter det körde vi hem till Växjö och kom hem vi åttatiden på kvällen.
Så det var den helgen det. Lite jobbigt när man är borta hela helgen och inte hinner fixa nåt här hemma. Så nu är det både mycket disk och tvätt. Men jag är ändå nöjd. Det var trevligt både hos Ricke och att titta på Jakosarna var också roligt. Lite jobbigt att behöva vänta så länge innan vi kan få jakon(den har inte ens kläckts än) men det är det ju värt för vi vill ju ha en liten unge.

Så här ser de ut
Grå jako P. e. erithacus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0