oväntat besök


bild från google


Jag var hemma själv och det plingade på dörren. Vem kan det vara tänkte jag. Jag väntar inte besök, smög fram till dörren och kollade ut. Ser en tant stå utanför. Ja hon ser ju inte allt för farlig ut tänker jag, säkert jehovas vittnen. Men jag hade inte lust att prata med dem och jag är dålig på att schasa iväg folk. Jag tänkte strunta i att öppna,men så ångrade jag mig och öppnade dörren.
-Hej! Är det här din? säger hon
Hon räcker fram en skrynklig femtiolapp.
- den låg i trappan
Jag lite paff och förstår att det är grannen, funderar och kommer på att jag faktiskt hade en femtiolapp i jackfickan.
- Ehm ja det kan nog vara min, säger jag lite flummigt o tar emot sedeln och tackar.

Så snällt av henne att plinga på och fråga, vi känner ju inte ens varandra. Och hur många skulle inte ta pengen själv isstället, när den bara ligger lös så utan plånbok eller annat. Nu var det ju inte mycket pengar, men just därför hade säkert de flesta tagit den själv.
Jag har tydligen en snäll granne =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0