Onoff- tänker inte handla där fler gånger!

Lämnade ju in min kamera för ett tag sen för att batteriluckan hade gått sönder. Det verkade ju inte vara några promblem. Jag visade garantin och hon nickade och tog emot kameran. Inga problem
Så fick jag ett brev från onoff idag där det stod så här

"Vid undersökning har vi funnit att er apparat har varit utsatt för: åverkan
Detta medför att normal garanti/försäkring inte gäller.
Kostnaden för att reparera er inlämnade produkt kommet att bli 1785 kronor.

Var god meddela oss om ni vill ha den lagad enligt ovan eller om ni vill att vi skickar tillbaka den oreparerad mot en kostnad av 400 kr eller om ni vill att vi ska skrota den utan kostnad för er."

De är ju helt knäppa!
Detta är ingen värsting kamera, utan ganska billig den kostade 1998 kr.

För det första
Jag kommer få betala 400 kronor för att överhuvud taget få tillbaka den, och då inte ens lagad. Och det sa hon ingenting om när jag lämnade in den, Har de inte skyldighet att informera om det?? Att det kan komma att kosta något.

För det andra
Det kostar 1785 kr att laga en batterilucka(en sån lucka kan inte kosta mer än 20 kr om ens det) på en kamera som kostade 1998 kr som ny. Det låter helt orimligt. Och jag tror inte att arbetet kan kosta så mycket, om jag hade en lucka skulle jag kunna sätta dit den på 5 minuter.  Teknikerna måste ha bra timlön där

För det tredje:
Varit utsatt för åverkan..... Tror de att jag har slängt den i golvet eller? Det har jag inte gjort. Kameran fungerar felfritt, utom att luckan är sönder, tror inte att någon tar sönder en batterilucka medvetet på en kamera som fungerar.

Nej där tänker jag inte handla fler gånger.
Hon kunde ju ha sagt när jag lämnade in den att garantin inte gäller och på ett ungefär vad det kan kosta.

Nej, de kommer inte få laga den åt mig. Tänker gå till någon annan affär och fråga om de har en lucka eller kan fixa det. Annars funkar det utmärkt med eltejp.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Konstigt. Jag fick ju tv:n reparerad gratis när jag haft sönder skärmen, det var ju åverkan även om jag inte precis menade göra det. Eltejp lagar det mesta.

2008-09-05 @ 17:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0