kantareller

Idag var mormor och jag i Bohult och letade efter kantareller. Trodde inte vi skulle hitta särskilt många.
Men det finns ju hur mycket som helst! Vi gick inte särskilt långt men hittade massor ändå. Tror inte jag har plockat så mycket svamp på en och samma gång förrut och inte på den sträckan.
Det var kul, men det är ju inte lika kul att rensa dem. Vi rensade ganska många när vi kom hem till växjö igen men inte allt, klockan blev mycket. Jag måste ju upp och jobba imorgon.
Här är lite bilder på kantarellerna, men vi hittade drygt två "lingon"spannar till sen efter att jag tagit kort.
Bilderna är tagna med mobilen så de är kanske inte de bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0