Varmt och skönt ute

Det gäller ju att passa på att vara ute och njuta av det fina vädret. Man vet aldrig hur länge det håller i sig. Tyckte någon sa att det skull bli kyligare till helgen. Känns verkligen som jag har haft bra timing med mina lediga dagar och det fina vädret. =)

Vi har iaf varit ute mycket idag med. Först var vi ute och cyklade, vi var på evedal och jag tänkte vi kunde sätta oss på bryggkanten och bada fötterna. Men vattnet va iskallt!! Så det blev bara ett snabbdopp för fötterna, alldeles för kallt. Så det dröjer nog ett tag till innan man kan börja bada ute.  

Vi stannade och tog en glass på vattentorget innan vi cyklade hem igen. Fixade lite mat. Sedan lurade Jonas ut mig med inlines på fötterna. Livsfarlig uppfinning, finns ju inga bra sätt att stanna på. Åkte en liten runda, eftersom jag är rädd för nerförsbacka så tog det sin lilla tid.
Fattar inte, när jag var liten åkte jag inlines och då var jag inte alls lika feg. Jag har väl blivit smartare och inser hur farligt det är ;)

Inne igen bytte vi inlinsen mot vanliga skor. Mycket bättre! Vi gick bort och tittade på bron de har byggt över sjön trummen. Det ser bra ut men det är ju inte riktigt färdigt ännu.

Synd att inte den bron fanns där för 3-4 år sedan. Då jag fick för mig att Vi skulle gå runt den sjön, tänkte att det går väl att komma runt på ett eller annat sätt. Det jag tänkte inte på va hur långt det är runt och att det inte finns någon gångväg runt hela. Dessutom var det vinter eller höst kommer inte riktigt ihåg. När vi hade gått någon timme började det bli mörkt, kallt och regna. Stigen som vi följt tog slut. Vi insåg att vi fick vända och gå hela vägen tillbaka. När vi kom igen var jag minst sagt kall.
Såna infall man kan få ibland.

Kommentarer
Postat av: pampam

Låter som jag på inlinse ;-) men jag tycker det är kul, fast dessa nedförsbackar är ju livsfarliga! Så hitta en bra runda är inte det lättaste...

2009-04-30 @ 21:54:40
URL: http://pampam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0