Gränna

Igår var vi i Gränna.
När vi kom dit åkte vi först över till Visingsö. Mysigt där tycker jag. Vi åkte så klart häst och vagn. Vi stannade till vid den gamla kyrkan där och klättrade upp till tornet. Det var ju jätteläskigt, först mörkt och smalt som bara den och ojämna trappsteg. Det var bara första biten som var så trång och ojämn men sen blev det ju isstället väldigt långt mellan trappstegen och det var också lite läskigt tyckte jag. Men det var fin utsikt däruppifrån, 24 meter upp var det.  Efter åkturen gick vi runt på ön lite. Jag undrar hur det är att bo där egentligen. Finns ju nästan ingenting, men det kanske skulle vara skönt, eller långtråkigt? Om man får för sig en kväll att nu vill jag över till gränna och kanske gå på bio hur gör man då? För båtarna slutar väl gå typ vid sextiden? Då får man låta bli. Eller om man missar sista båten tillbaka, så har man inget annat val än att stanna? Eller har de egna båtar och tar sig över?

Sedan åkte vi tillbaka till Gränna. Åt lite och gick därefter runt och kollade lite i affärerna. Köpte såklart lite polkagrisar. När vi kände oss färdiga där åkte vi mot Växjö igen.
Men vi kom på att vi ville stanna till i Jönköping och gå på A6 lite. Gick inte där så länge utan vi råkade hamna inne på Ikea istället =)
Därifrån fick vi med oss hem lite småsaker mest till köket och en ny matta till vardagsrummet. Det  behövdes för den vi har haft är gammal och många fläckar som inte går bort. Nu köpte vi en svart och jag hoppas att alla nya fläckar inte kommer synas ;)

Kyrkan som vi klättrade vi upp vi.

Häst och vagn


Gamla mattan                     Nya mattan


Ah just det påvägen till gränna stannade vi ju till på biltema och köpte pennor. Varför? Jo för att vi har en fågel som har ätit upp alla våra och snart har vi inga fungerande kvar. På biltema är de billiga. Vi köpte ett pack roliga pennor, dvs med gummi runt, till Wilma. Så nu har hon pennor hon får gnaga på. Men jag tänker inte tala om för henne att de är tillåtna för då kanske de inte blir lika roliga längre ;) Ett par nya vindrutetorkare passade vi också på att köpa där.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0