nytt schema

Jag sa till chefen före sommaren att jag ville jobba 100%, vilket jag skulle få börja göra efter sommaren. Då var det meningen att jag skulle göra resten av procenten på andra ställen och hoppa in när folk är sjuka. Men situationen har ändrat sig och vi kommer behöva vara mer bemannade på jobbet. Så troligen blir det att jag kommer jobba alla procenten där jag är nu.
Det finns väl både för och nackdelar med det. Det kan ju vara kul att få komma och jobba på lite andra ställen så man får variation. Å andra sidan kanske det hade varit svårt att få det att passa, och att det säkert hade varit så att de ringt kl halv sju på morgonen och undrar om man kan vara där till kl. 7.
Svårt att planera då.

Så det är ju bra att jag får ett fast schema. Men min lyxiga fyra dagars ledighet som jag hade på mitt schema kommer ju försvinna. Tyvärr. Blir spännande att se hur nya schemat kommer se ut. Antar att det blir färdigt om någon månad eller så.

Kommentarer
Postat av: Katie

Du får ju se det som att den där lyxiga ledigheten byts ut mot mer pengar!

2009-08-20 @ 21:54:03
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Siw

Det är fördelar och nackdelar med allt .. Hade gärna gått ner i tid om jag fått behålla den lön jag har idag ;), men som sagt går ju inte att äta upp kakan och samtidigt behålla den .. Vi har försökt i den mån det går våra arbetsscheman på jobbet att när vi väl är lediga så är vi lediga minst 2 dagar i rad och vissa helger 3 dagar i rad så man hinner känna av att man är lediga .. Bland det värsta jag vet är att bara ha en dag ledigt, man hinner inte känna av att man är ledig förrän man ska iväg och jobba igen ..

2009-08-21 @ 15:43:39
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se
Postat av: Katie

Precis!

Maten var jättegod. Jag var stolt över att jag lyckades så bra på mitt första försök!

2009-08-21 @ 22:25:09
URL: http://katie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0