Fattas det något på bilden?

Snart läggdags men jag kan inte låta bli att skvallra på vår "gnag tokiga" fågel.

När jag kollar på TV och har Wilma ute försäkrar jag mig först om att alla fjärrkontrollerna är utom räckhåll för henne. De bruka få ligga på golvet. Ligger de på bordet hoppar hon direkt dit och ska smaka, ligger de i soffan är hon där på noll sekunder. På golvet hoppar hon inte ner. Ibland gömmer jag dem under kudden med.
Iallafall Wilma och jag kollade på film i soffan, jag ska resa mig upp och hämta något på skrivbordet. Jag lägger fjärrkontrollen under kudden vänder mig om tar det jag ska ha och nästa gång jag vänder mig om ser jag Wilma sitta och tugga på något. Förstår inte vad det är för finns inget i närheten som hon kunnat tugga på. Trodde jag. Jag kollar vad hon har i näbben ser någon liten gul bit. Sen ser jag fjärrkontrollen, där det saknas en bit. Jag tar ifrån henne den biten hon har i näbben. Jag hade inte gömt kontrollen tillräckligt utan den syntes och då var hon genast framme. (man måste lägga den under kudden så att den inte syns alls).
Hon hade tagit en bit av en knapp från kontrollen. Inte så stor bit så knappen funkar ändå, och det var en knapp som jag inte vet vad den är till för,  jag har aldrig använt den, så ingen större skada skedd.
Men hon är så snabb! Vände mig ju bara om några sekunder, men å andra sidan borde jag lärt mig vid det här laget.

En liten bild med, syns inte jätte bra.

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag missa etit den här gången med GHA!!! kör på med fototrissen ist...hoppas allt är bra

//Tina

2009-08-03 @ 23:43:13
URL: http://neckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0