Ren och fin bur

Idag har vi varit ute på lite julshopping. Jag hade tänkt köpa resten av julklapparna men så blev det inte riktigt, köpte bara en julklapp. Så jag har fortfarande 2-3 stycken kvar att köpa. Däremot kom jag faktiskt ihåg att både köpa julkort och frimärken. Dessutom har jag även postat dem idag. *duktig*

När vi kom hem så "julstädade" vi Wilmas bur. Det behövdes verkligen men det är så tråkigt för den bli lika skitig igen väldigt snabbt, trots att vi byter papper och damsugar buren varje dag. Vi skruvade bort sarjen eller vad det heter som skyddar så att inte lika mycket frön flyger ut från buren och satte den i badkaret och duschade av den. Även att det är lite jobb med det så går det fortare än om man ska skura med en trasa runt om. Det är inte så lätt att komma åt överallt.
Men nu är den ren och fin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0