Dålig uppdatering

Ojojoj sån dålig uppdatering det har blivit nu. En hel vecka sedan jag skrev något nu ju. Det har ju iof inte hänt något särskilt heller.
Julpyntet har kommit upp, Jonas var så duktig och fixade allt det medan jag jobbade förra helgen.
Wilma är en liten söt marodör, hon kommer ju aldrig lära sig flyga, rätt som det är blir hon rädd för något, kraschar och bryter av en fjäder.

Jag var föresten med om en ottäck sak på jobbet för några dagar sedan. Det var en som fick ett epilepsianfall i vattnet när vi badade. En riktigt stor kramp och det var lite otäckt att se. Jag har sett många kramper, det händer ofta på jobbet så det har jag blivit van vid. Men jag har aldrig sett en sådan stor och som håller i sig så länge. Allting gick bra vi fick upp personen och den mår bra. Men lite skärrad blev jag allt och de andra som var med också tror jag.

Igår gjorde Wilma ett litet hyss, inte så farligt men ändå. Det går snabt. Jag smörjde in mig med lotion ställde flaskan på bordet med locket öppet insåg snart att Wilma kommer välta den. Så jag stängde locket och la flaskan ner. Hon var direkt på den och skulle undersöka. Tre sekunder senare kom jag på att hon kan faktiskt bita hål i flaskan och flyttade den, men försent då hade hon redan gjort ett hål längst ner.  Så nu måste den ligga ner annars rinner det ut.  Nästan helt ny flaska med.


Wilma med en nästan avbruten fjäder.

Kommentarer
Postat av: Siw

Obehagligt när någon får anfall i vattnet .. Har visserligen varit med om en hel del som fått anfall när jag arbetat, men aldrig någon som fått något anfall medan personen badat och skulle tycka att det var obehagligt om jag med om det

2009-12-09 @ 18:52:56
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0