Julhelgen

Julafton.
Jag jobbade på dagen på julafton. Det är rätt mysigt det med, vi åt gott julbord på jobbet.
Sedan kom jag hem till mina föräldrar lagom till Kalle Anka som vi ändå inte tittade på så mycket.
Sedan var det förstås julklappsutdelning och jag fick många fina grejjer. =)

Vi spelade lite spel. "Med vilda gester! Mycket roligt spel!
På kvällen var vi på midnattsmässa i Ulriksbergskyrkan. Det var fint och bra. 

Juldagen
Det var lite jobbigt att stiga upp och börja jobba klockan sju när jag hade varit iväg sent på kvällen.
Men det gick bra. Jobbade bara till tolv.
Då åkte jag hem och lämnade tillbaks mammas bil som jag hade lånat. Jag åt middag hemma hos dem.

Sedan kom Jonas och hämtade mig och vi åkte till hans föräldrar.
När vi kom hit fick jag ännu mer fina julklappar. :)

Annandagen
Igår var vi på mellandagsrean i Kristianstad. Jag köpte lite mer än jag tänkt mig. Men allt var på rea utom en tröja. Det bästa kapet var nog jackan jag köpte som var fin och billig.

Vi spelade frågespel på kvällen. Det gick inte så bra för mig :P Men jag får skylla på att jag var trött.

Söndag
Vi är fortfarande hos Jonas föräldrar och jag har ockuperat datorn. Idag ska vi till Jonas farmor och äta middag. Ikväll åker vi hem igen.

Vi har mest latat oss när vi varit här och fått god mat och ätit massa godis. Tur att det bara är jul en gång om året ;)

Hoppas ni har haft en trevlig jul!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0