Fågelpassning

Imorgon ska jag till Olofström ska åka buss dit. Jonas har skola Tor-Lör så han åkte idag på morgonen.
Denna gången får inte Wilma följa med, jag ska lämna henne till mormor så får hon o mamma ta hand om Wilma.
Wilma ska vara där 3-4 dagar, så det blir intressant, de kommer kanske vara jätte trötta på henne sen och inte vilja passa henne fler gånger .  Vi har inte lämnat henne så många dagar innan, men det går nog bra. Synd bara att hon inte trivs i sin transportbur.
Jag letar efter någon lite billigare och lite större bur som hon kan ha vid sånna här tillfällen.
Men mormor är så snäll så hon kommer nog låta Wilma sitta på hennes axel mesta tiden. Mormor är lite för snäll ibland. Förra gången hon passade Wilma hade hon låtit Wilma pilla bort en knapp från hennes kofta.
Mormor sa:  men den är ändå så gammal och dessutom går det ju att sy dit knappen igen =)
Hehe men det lär bli många knappar att sy dit denna gången om hon är så snäll :P På tre dagar hinner det bli många hyss.
Nu lyckades Wilma sätta en klo under mitt "M" på tangentbordet när jag skulle lyfta bort henne därifrån, så att tangenten är högre upp än de andra. inte bra. Nu har jag två tangenter som perkar uppåt. Men de fungerar ju fortfarande. Jag som trodde Wilma hade lärt sig att hon inte får springa på mitt tangent bord. Dum fågel.

Några bilder från i förmiddags, när hon håller på att dissikera en penna. Men blir som vanligt distraherad av kemeran som ser mycket godare (och dyrare) ut.
   

Kommentarer
Postat av: Pär

Svar på kommentar:

Känner igen det där. Man har redan börjat bli lite smått senildement tror jag. I alla fall när det gäller saker att önska sig...

2009-02-12 @ 22:14:54
URL: http://lps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0