Jobba o varit å simmat

Igår ringde de från mitt gamla jobb, korttidsboendet och frågade om jag kunde jobba på lördag imorgon. Sa att det kan jag väl göra, de blev väldigt glada eftersom de hade kris.
Förrut idag ringde de från mitt jobb där jag är nu och frågade om jag kunde jobba imorgon kväll en som hade blivit sjuk, sa att jag redan lovat att jobba på ett annat ställe. Nyss ringde min chef och sa att de hade försökt få tag på någon som kan jobba imorgon men inte hittat någon, många har ju planer på helgerna. Så nu blev jag inbeodrad på mitt vanliga jobb imorgon istället.
Tyvärr kan jag inte vara på två ställen samtidigt, och ringde och förklarade läget för dem. Känns inte bra att säga att man inte kan jobba där när man har lovat. Inte bra. nä känns inte så schysst, även om jag inte kan göra så mycket åt det.
Men det som är bra är att jag blir inbeodrad= mer pengar.

Jaja nu måste jag köra, ska jobba ikväll.
Men har varit riktig effektiv idag på förmiddagen. Ställde klockan på halv nio, steg upp vid nio och så åkte vi till simhallen och simmade. =)
Däremot har jag inte lyckats så bra med att lägga mig tidigare om kvällarna, måste bli lite bättre på det.
Har sådan träningsverk! Visste jag skullle få det, tror att det är från ju-jutsun i onsdags. Men det går nog över tills imorgon.

Föresten ska det bli lite spännande att jobba ikväll, eller blir det jobbigt. Men hon jag skulle jobba med ikväll är hon som är sjuk och skulle jobbat imorgon. Så ikväll kommer jag jobba med någon som i vanliga fall jobbar på en daglig verksamhet där våra boende är på dagarna, och alltså inte kan våra rutiner. Men vi får se hur det går =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0