Wilma pratar?

Det låter faktiskt som vår lilla fågel försöker härma oss nu. Hon säger "Goddag" och "Wilma" Det är lite otydligt ännu, men övning ger ju färdighet. Så hon borde kunna lära sig att säga det lite tydligare.

Jag tror också att hon börjar fatta att hon inte får springa rätt över min dator, utan att hon ska gå vid sidan isstället. Men hon är för ivrig att komma fram för att bry sig om det. Nuu går hon iaf oftare runt än vad hon gjorde förrut. Så det finns hopp.  Men min "Ctrl" knapp har fått lite stryk. Den är lite högre upp än de andra tangenterna.
Det beror nog på att när hon går över så lyfter jag upp henne, då grabbar hon tag med klorna runt tangenterna för att hålla sig kvar. Eller kan det bero på att hon velat gnaga lite och fått tag med näbben.
Inte lätt att ha en nyfiken liten pappegoja. hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0