Fiskelycka?

Nja inte riktigt kanske.
Vi är fortfarande kvar i olofström. I eftermiddags begav vi oss ut för att fiska. Jag har knappt aldrig fiskat förr endast ett par gånger. Jag är nog lite för mycket djurvän för att fiska egentligen. Först tycker jag så synd om maskarna, när man trär på dem på kroken. Sen när jag får napp tycker jag så synd om fiskarna som inte kan andas när man drar upp dem och det är så otäckt att döda dem. Jag försökte en gång, men jag blev så rädd när den började sprattla så Jonas fick hjälpa mig med den också. Det var lättare att dra bort kroken försiktigt och kasta i dem i vattnet igen.
Men sånt är ju livet, jag äter ju kött eller fisk varje dag så att fiska dem själv och döda är ju egentligen inte värre än att gå och köpa fisk i frysdisken och tillaga dem.

Men vilket fall som helst fick vi inte så mycket napp. Fem små abborrar och en som var lite större. Vi kastade iof tillbaka ganska många med för vi tyckte de var för små. Men det var  kul iallafall. Vi höll inte på så länge. Det duggregnade lite hela tiden men sen började det regna mer så då åkte vi hem igen.

Ikväll har vi varit på Valhall ett ställe högt upp så man har jättefin utsikt över hela sjön. Väldigt vackert är det. Brant och stenigt är det också så lite försiktig får man vara. Förr i tiden gick de dit och puttade ner de gamla och sjuka ner för stupet ner i sjön. Taskigt.

Nu ska vi väl ta och steka till vår fångst och äta lite kvällsmat. Jag har ätit smultron, hallon och blåbär ute så jag är inte så hungrig egentligen.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: - H*

- najs ju !

2009-07-19 @ 21:06:49
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0