Östersjöfestivalen

Nu är vi i Olofström vi kom hit i torsdags kväll.
Igår, fredag var vi nere i Karlshamn på Östersjöfestivalen och tittade runt lite. Det var ganska varmt att gå runt där men kul ändå. Det fanns stora ballonger som man skulle vara inuti och ballongen var ute på vattnet. Såg häftigt ut, hade nästan lust att prova, men kände mig lite för stor för det. Var ju bara små barn där. 
Jag köpte ett halsband och ett parörhänge, och lite naturgodis. Är inte så förtjust i marknadsgodis, bara endel sorter som är goda. Jonas lurade upp mig i en karusell med en sån som gungar från sida till sida och snurrar hela varvaet runt så man sitter uppochner. Den var inte läskig, men efterråt mådde jag illa. Förstår inte det, förr kunde jag åka massor av saker som bara går runt runt. Nu blir jag illamående jättelätt. 
När vi var nöjda efter ca 3-4 timmar åkte vi tillbaka igen.  
På kvällen var vi hos Ricke en stund, innnan vi tog bussen till Karlshamn igen. Då gick vi runt där lite till, Jonas o Ricke kastade boll och vann varsin snygg slips.
Jag klättrade på en klättervägg, jag var inte så duktig som jag trodde att jag skulle vara :P Det var ju skitsvårt!
Sedan åkte vi hem igen och la oss. 

Idag har det regnat till och från hela dagen så mest varit inomhus. Wilma verkar trivas bra här och är inte alls rädd. Nu har hon en liten större bur att vara i också, den är dubbel så stor som transportburen. Det är den gammla buren som jag hade undulaterna i.  Så nu har hon lite bättre plats att sträcka ut vingarna på och leka. Men hon har varit lugn idag, mest suttit och pratat lite. 
Nu ska vi snart äta grillad fläskfilé och potatissallad.  

Ska lägga upp lite bilder sen när jag kommer hem. Har ju som vanligt kamera men ingen sladd med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0