Skogens blåa guld...



Idag åkte vi ut i skogen och plockade blåbär. Gott, gott. När vi hade fått ihop ungefär fem liter så släpade Jonas mig därifrån. När jag väl har börjat plocka så har jag väldigt svårt att slita mig. Efter några stycken "bara lite till och snart" så (om jag ska vara ärlig) tog han till ett bra knep, han tog hinken och gick mot bilen. Så då hade jag ju inte så stort val än att följa efter för jag hade ju ingenstans att lägga bären i längre.
 
Tur var kanske det för sedan började det ösregna.

 Vi har gjort blåbärspaj och ätit upp den också. Lagt några blåbär i kylen och resten i frysen.
*mums*


Kommentarer
Postat av: Siw

Blåbär som är så gott, antingen att äta som de är nuplockade eller äta i paj .. Ska försöka ta mig en tur ut till Svärfar och plocka lite blåbär någon dag framöver ..

2009-07-15 @ 17:00:15
URL: http://www.tanskpridd.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0