Samla burkar och bli rik

En man som samlat burkar i många år, hade slitna kläder, aldrig unnat sig något, levde själv och levde som en fattig man. När han gick bort visade det sig att han var rik och hade tillgångar på flera miljoner.
Den som spar han har, men jag undrar varför han aldrig unnade sig själv något. Vänner och familj är värt mycker mer än pengar. Kanske han inte hade några vänner heller? Men även om han inte hade några vänner så skulle han väl kunnat unna sig själv något kul, en resa eller vad som helst. 
Hittade artikeln på aftonbladet.


Kommentarer
Postat av: ida

sv: haha okej :)

jag har nästan samma, men det märks ändå om jag gör det ;)

2009-06-16 @ 20:44:50
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Siw

Det finns och fanns ett par sådana personer där jag bodde tidigare som levde snålt som bara den och sen visade det sig vid t ex vid bortgång att de hade gott om pengar .. Man undrar helt enkelt hur dessa människor tänker .. Är väl bättre att man själv använder upp penarna och har ett bra och innerhållsrikt liv än att lägga pengarna på hög och inte ha någon nytta av dem ..

2009-06-21 @ 10:38:14
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0