arbetskläder?

Igår hade vi personalmöte och för ovanlighetens skull hade jag inte huvudvärk efteråt. Konstigt.
Men då fick vi iaf veta att vi ska få arbetskläder. Det har vi inte haft tidigare inom handikappsomsorgen.
De flesta av mina arbetskamrater var negativa till detta. Jag tycker både att det är bra och dåligt.
Det är ju deras vardag och då vill man inte gå omkring i typ sjukhuskläder. Vi jobbar ju trots allt inte med sjuka personer. Och om man ska ut på stan eller iväg med dem på någon aktivitet känns det kanske inte så kul att gå med arbetskläder, men visst då kan man ju ta och byta om till vanliga om man vill.
Men det blir nog rätt skönt med att få arbetskläder så slipper man slita på sina egna. För de slits ju faktiskt enhel del när man tvättar de så ofta. Och man går ju inte i finkläder till jobbet precis.
Chefen sa också att det skulle vara lite snyggare kläder typ pikétröjor, toppar och lite sånt. Så vi kommer få välja själva vad vi vill ha. Byxor visste hon inte ännu om vi skulle få det med. Men det tvivlar jag på att kommunen ha råd att ge oss snygga byxor. För vi kommer ju vägra gåomkring i pösiga fula byxor som skriker instution.

Men det ska bli spännande och se vad det blir för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0