En släng av vinterkräksjukan?

Igår jobbade jag kväll. Efter att jag kommit hem började jag känna mig konstig, ont i huvudet och magen. Sen så tyckte jag det var så kallt och jag var jätte trött. Så jag gick och la mig, tidigt för att vara mig.
Sen sa Jonas till mig, du ligger ju och skakar. Jag frös så mycket. Så jag kollade om jag hade feber, det hade jag ju såklart. Typiskt också! Jag som ska upp och jobba kl 7 tänkte jag.  Funderade på om jag kanske skulle känna mig bättre imorgon när jag vaknar, men tänker om jag har feber nu kanske det är inte så smart att jobba imorgon iaf.
Så jag ringer till jobbet mitt i natten och säger att jag är sjuk.
Jag mår mer och mer illa, förtränger det så länge som möjligt ända tills det är omöjligt.
Varit uppe inatt och spytt två- tre gånger och inte sovit någonting nästan.

Men idag har det varit lugnt. Tror inte jag har någon feber, känner mig ganska pigg. Lite konstig känner jag mig men det är nog för att jag inte ätit någonting ännu. Dricker blåbärssoppa nu. Men jag tror faktiskt att jag är frisk igen.
Isåfall var det väl en snäll variant av vinterkräksjukan om det var det jag hade? Något annat kan det väl inte ha varit?

Hoppas bara inte att någon av de boende blev smittad igår när jag jobbade. Jag misstänker att jag fick det från någon på träningen i måndags.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars dig! :(

2009-03-25 @ 20:01:41
Postat av: Pampam

Jag har upplevt att vinterkräksjukan inte har varit så aggressiv i år vare sig symtomen och antal personer som har drabbats. Inte ens hälften av barnen på min avdelning har varit hemma och varit sjuka och vad jag förstår på föräldrarna så har det inte varit så sjuka heller däremot så har de börjat piggna till så har de kräks igen. En arbetskamrat var bara illamående och matt och kunde inte äta och sjukrådgivningen sa att det var nog vinterkräksjukan. M är nu dålig i magen, illamående och ont i magen och jag misstänker att det är vinterkräksjukan, men den borde vara över nu tycker jag.

2009-03-29 @ 15:10:05
URL: http://pampam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0