Promenader

Idag blev det en lång sovmorgon.
Igår råkade jag säga till Jonas att man kan inte bara sitta hemma och lata sig hela dagarna, man måste ut och röra sig med. Det fick jag äta upp idag. Han tyckte vi skulle GÅ till Media Markt fram och tillbaka.  Jaja, så efter frukosten gagv vi oss iväg. Vi irrade omkring i det nybyggda området vid Växjösjön ett tag, så det tog rätt lång tid att komma fram typ en timme. Vi köpte inget där, vi kollade på hemmakväll och köpte varsin film.
Jag var ganska trött i benen men det går inga bussar en söndag eftermiddag därifrån, så vi gick ner till stan och tog bussen därifrån hem. Vet inte om det är så stor skillnad att gå till stan eller tillbaka hem, men känns kortare ner till stan.
Sen var det skönt att komma hem. Slappade lite vid datorn, och sen åt vi middag.  Precis när vi ätit  färdigt får jag sms från Fia som undrar om jag har lust med en promenad. Hihi javisst, en promenad till, alltid kul att träffas ju och för mycket frisk luft har väl ingen dött av.  Men det var trevligt.

Sen satt jag en stund till vid datorn tills Beck på TV började. Alla tre har kollat, jag, Jonas och Wilma. Wilma har varit på sånt goshumör, hon har suttit på oss hela filmen och velat bli kliad och klappad. Skönt när hon är så stillsam. Skillnad mot igår då hon inte var still en sekund, utan sprang fram och tillbaka hela tiden.

Tänkte avsluta inlägget med en liten film. Han är kanske lite för ivrig att framföra det han vill ha sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0