sj är pålitligt...eller?

För några dagar sen kom vi in på tåg-snack på jobbet. Jag säger, "men tågen är ju aldrig i tid, så man måste ha goda marginaler." Der är iaf den uppfattningen jag har. Och inte blev jag motbevisad idag...

Efter jobbet åkte jag hem till mamma, hon skulle hämta min bror vid stationen kl 22.50. Men det var längesen jag träffade honom så jag säger att jag kan hämta honom istället.

Så 15- 20 min. innan tåget ska vara här får vi sms av honom. Tåget är lite försenat. - Ja det var ju inte så förvånande.
En stund senare ett nytt sms, tåget står still någonstans ute i skogen. - okej.
Efter ett tag får de igång tåget, och vi får ett sms att han är i Alvesta. - Ja men då är han ju här om iaf 15 min.
Ännu en stund senare ett nytt sms, tåget står still mellan Alvesta och Växjö.  - jaha.
Ca klockan 24.20 kommer tåget hit. 1 1/2 timme försenat!

Jag är iaf ledig imorgon så jag kan sova. =)
Det ösregnar ute! Var tog sommaren vägen? Men det behövdes ju regn så det va väl bra.
Wilma sitter i sin bur och gör konstiga små gulliga ljud, väligt tyst. Vet inte vad det är hon försöker härma.

Nu är det läggdags.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0