Nu är det jul igen

Känns lite tidigt att börja tänka på julen redan. Men vill man vara ledig något under julhelgen så är det dags för oss att börja tänka och säga till om det snart. Började med en lista idag på jobbet, med folk som vill vara lediga respektive kan tänka sig att jobba.

Förra året jobbade jag många dagar när det var storhelgsOB. Jag upptäckte att i år är det bara julafton jag jobbar när det är det. Det är ju rätt bra iof, men det är rätt trevligt när lönen kommer om man jobbat många helgdagar. 
Men jag är rätt nöjd med att jobba en stund på dagen på julafton då hinner jag ändå hem och fira. Så det är perfekt. Jag funderar på om jag ska ta någon extra dag under julen men få se. Har ju inte planerat så långt ännu om vad vi ska göra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-10-25 @ 08:11:31
Postat av: Siw

Har också kikat på hur jag jobbar Jul och Nyår och jobbar fram till 15 på Julafton och det känns ju helt ok och är ledig resten av Julhelgen och är ledig Nyårsafton och nyårsdagen, men jobbar desto mer däremellan och efter nyår så det blir ändå inte så mycket ledigt med Kristoffer .. Sant som du säger att det ger lite extra välkomna pengar att när man jobbar röda dagar .. Jobbar gärna röda dagar på våren som påsken och pingsten som ger lite extra pengar ..

2009-10-25 @ 08:17:15
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0