Jobbig fågel

Sån tur att jag har en liten fågel som inte låter mig somna på soffan efter jobbet. Jag har sovit väldigt lite inatt. Jag tänkte ta en liten tupplur på soffan och tänkte ju Wilma kunde leka snällt jämte eller sova med mig.
Men det tänkte inte hon...

Först springer hon iväg mot blommorna.
-Nej inte blommorna!
Hon vägrar gå bort, jag hämtar henne sätter henne på bordet där det finns tillåtna leksaker.
Hon springer iväg mot ett stearinljus.
-Nej! Stearinljus är inte nyttigt.
Måste resa mig o hämta henne igen. Hon bär av mot blommorna igen.
Jag hämtar blomsprutan(hon gillar inte när man sprutar med den på henne.)
Hon tar en tugga, jag sprutar. Hon slutar tugga, men sitter ju och fundera på om hon ska ta ett bett till.
Men hon vågar inte. Bara det att nu måste jag ju sitta och vakta. Alltså kan jag inte vila. Jag hämtar tillbaka henne.
Hon går runt på bordet.
-Nej! det var lite vatten kvar i plastmuggen som stog där.
*torka*
Hon kommer ihåg att filten är hennes värsta fienden och börjar anfalla den. Jag ligger under filten och det är inte kul.
-Sluta! Filten har inte gjort dig någonting.
Mot blommorna igen bär det av...

Ja så fortsätter det så länge hon är på det humöret.
Men Jonas var snäll och kom och räddade mig från odjuret en liten stund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0