jobba fler helger?

Oj det var längesen jag bloggade nu. Anledningen är nog att det inte hänt så mycket, jag har jobbat hela tiden.
Jag jobbade hela förra helgen. Sen har jag jobbat hela veckan utom tisdag. Jag har tagit ett extra pass imorgon med. Sen är jag ledig en dag igen.

Vi insåg att på vårt nya schema kommer det i princip bli att vi jobbar varannan helg. Det tyckte vi inte om. Sen kom en arbetskompis på att om man jobbar långa dagar isstället så behöver vi nog inte jobba så många helger och vi slipper dessutom de delade turerna.
Så vi satte oss ner och skrev ner ett schema på helgerna och tänkte och räknade. Sedan bestämde vi träff med chefen och sa att vi ville visa henne vad vi hade tänkt.
Hon var faktiskt positiv till vårt förslag och sa att hon själv hade kommit på samma sak och skulle fråga vår personalgrupp vad vi tyckte. Så då blev vi glada. Så nu kanske vi inte behöver jobba fler helger än vad vi gör.
Antar att de ska visa ett schema förslag och sen får väl alla säga vad de tycker. Så jag hoppas att majoriteten tycker om vårt förslag med långa dagar men mindre helger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0