åkt skidor

Igår åkte vi till Hanaslöv för att åka skidor. Jag har aldrig åkt skidor förrut så det var lite spännande.
Vi hyrde utrustning där, tog ett tag innan vi hittade pjäxor som passade, var ganska mycket folk där. Men tillslut hade vi fått på oss allt.
Sedan var det bara till att börja åka, jag hade ingen aning om hur man gör egentligen. Men vi åkte upp i liften en liten bit, jag vågade ju inte åka högst upp i backen utifall att jag inte skulle våga ta mig ner. Men jag åkte ner fick lite mer fart än jag tänkt mig men det gick bra. Efter några åk vågade jag mig högst upp i den lilla backen och det gick väl ganska bra det med. Vi tog det lugnt och försiktigt.
Jag ramlade en gång baklänges i liften, dum lift. Men jag tog mig upp ganksa snabbt igen men lite pinsamt var det. Men det var enda gången jag ramlade. Det var ganksa mycket folk i backen så jag var lite rädd för att krocka med någon eller att bli påkörd. Många små barn som åkte fort, barn är ju lite opålitliga enligt mig. Men både Jonas och jag kom hem hela utan några brytna ben. Däremot har jag lite träningsverk i armarna och vaderna. 
Det var ganska kul att åka skidor så det gör vi nog om någongång.

Kommentarer
Postat av: Siw

Vad sugen man blev på att åka skidor .. Var en hel del år sedan man gjorde det senast ..

2010-01-11 @ 18:43:32
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0