Öland igen

Igår var vi på Öland...igen. Härligt! Det var väldigt varmt så man fick gå ner i vattnet och bada lite med jämna mellanrum. Tyckte det var ganska varmt vatten, iaf om man jämför när vi var i Norje (i blekinge inte landet Norge) och badade i fredags. 

Jordgubbar måste ju vara den bästa strandmaten? Jag köpte en liter när vi kom till Öland och tog några då o då när vi låg på stranden. Tillslut hade jag ätit upp en hel liter jordgubbar alldeles själv, Jonas är inte så förjust i det, så då får jag ha dom ifred. =) Det bästa av allt är det är nyttigt och gott!

Idag har vi fått hålla oss hemma, eller ja vi har varit på stan och fixat massa saker. Bland annat har jag varit och hämtat ut mina nya glasögon och så har vi köpt present till brudparet som gifter sig i slutet av juli, dvs min bror. =)
Ikväll tog vi en promenad till linnéparken och lyssnade lite på allsång och sen promenerade vi hem igen. Vi stannade inte så länge, kollade mest läget lite. Det var mycket folk där.

Detta är kanske inte lika nyttigt som jordgubbar, men glass är ocskå gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0