Tanken som räknas

Idag åkte jag och mormor till sommarstugan. Jag tänkte vara duktig och klippa gräset. När vi kom dit satte jag genast igång. Men jag hann inte ens klippa i fem minuter innan gräsklipparen stannade och sedan kunde jag inte få igång den igen. Tjurig klippare! Så det blev inte mycket klippt.
Kanske ska tillägga att gräset jag försökte klippa var nästan en halvmeter högt. Så det var väl inte så konstigt att den la av. Egentligen skulle man ju slagit med lie först men någon sådan hade vi inte med oss. Det får bli nästa gång.
Sedan började vi rensa i landet istället. Det har ju varit väldigt varmt ute idag och ligga i en rabbatt i gassande sol orkade jag inte särskilt länge. Så efter en liten stund tog vi fikarast och sen tyckte vi att vi hade jobbat färdigt.
Med andra ord blev det inte mycket gjort, men det gör inget det är ändå skönt att bara komma ut dit.
Morgondagens uppgift blir att hämta linserna, leta efter passande skor som jag kan ha på mig på brosans bröllop, och jag har också tänkt att jag ska träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0