Citronfjärlilar

Idag såg jag två stycker citron fjärilar, de första i år som jag har sett. Då blir det en fin sommar, iaf om man är skrockfull. Tyvärr ville de inte sitta stilla och bli fotograerade, tvärtom hade de väldigt bråttom.
Vi var ute och gick vid hissö, så härligt ute nu när det är vår!

Nu har vi börjat plocka in kvistar till vår lilla marodör med. Vi tar in en kvist och sätter in i buren till Wilma. Nästa dag är den helt söndergnagd, så då går vi ut och hämtar en ny. Mycket billig och bra sysselsättning för en papegoja.

Jonas är ute och sätter på sommardäcken på bilen nu, jag ska fixa maten. Tyckte det var en bra deal, så det är väl bäst att jag sätter igång nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0