Göteborg

I helgen har vi varit i Göteborg. Vi har hunnit med lite av varje.

Det var något event med sportbilar så Jonas ville dit och kolla, de körde runt lite på bana och så stog det enhel del bilar där som vi gick och kollade på. Bil som bil tycker jag... jag såg en grön och en orange bil som såg häftig ut. Men jag tycker nog alla orange bilar ser häftiga ut oavsett vad det är för bil :P  

Det var bokmässa och den har jag aldrig varit på förrut så jag tyckte vi skulle passa på att gå dit också så det gjorde vi. Mycket folk! Men det var kul att gå runt där och kolla fanns massor av böcker. Riktigt trevligt faktiskt, bättre än jag trodde. Tur vi gick in där.

Lite shopping blev det ju också på nordstan. Efteråt gick vi till Göteborgshjulet(heter det så?) Tror det är ganska nytt för jag har aldrig sett det förut. Ett 60 meter högt parisehjul, det åkte vi och det var högt upp! Häftigt.

Vi var också på Liseberg en runda. Där var det inte alls mycket folk och alltså nästan inga köer alls, så det var bara att springa runt. :) Balder, kanonen och lisebergsbanan är de roligaste såklart. Varje gång jag kommer dit är jag alltid rädd första gången jag åker de, tror alltid att det kommer vara läskigare än vad det är. Men efter ett åk på varje så är det ju bara härligt!

Trevlig helg i göteborg med andra ord =)


Kommentarer
Postat av: Siw

Hjulet har vi åkt förbi ett par gånger och skulle vara roligt att åka det någon gång när man har tiden till det ..

2010-10-07 @ 10:24:26
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0