oerfaren användare av tvättstugan

Idag har vi bokat tvättstugan mellan 11-15. Jag tror att det är första gången som vi använder den. Vi tvättar ju alltid i lägenheten. Men jag tyckte att alla täcken och kuddar kunde behöva tvättas nu och då måste vi ju ha en torktumlare.

Jag var så duktig och kom ihåg att ta med mig tvättmedel och sköljmedel ner i tvättstugan. Sen börjar jag leta var jag ska hälla i det. Men inser att det behöver man nog inte göra. Utan det fixar maskinen själv.

Jag var lite optimistisk det torkar ju inte riktigt så fort som jag tänkte att det skulle göra. Så just nu är kuddarna i tumlaren. Två täcken hänger i torkskåpet. Ett duntäcke ska jag strax gå ner och börja tumla. Problemet är bara att kuddarna inte är torra ännu tror jag så var ska jag då göra av duntäcket? 
Det sista duntäcket fick jag inte tvätta för Jonas. " Det kommer aldrig hinna bli torrt sa han"  Tyvärr har han väl rätt, eftersom det bara är en timme kvar av tvättiden, och än så länge har ingenting blivit torrt. 
Så har vi otur så har vi inga torra kuddar och bara ett torrt duntäcke ikväll när vi ska sova ;)

Passade på att tvätta en maskin i lägenheten också och hängde i  torkskåpet där nere. Men det hade inte heller torkat ännu. Jag som trodde det skulle gå snabbt där.

Men bara det blir lite torrt så torkar det väl i lägenheten. En kudde gick föresten sönder...fast det vara bara en billig ikea kudde så det gör inget.

Bäst att springa ner i tvättstugan igen och kolla läget. Trevlig lördagsunderhållning...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars Sunni! Tvättstugor är hemska. Akta dig för arga tanter.

2010-09-11 @ 20:23:34
Postat av: Siw

Lyssna på vad din mamma skrev .. Arga tanter och pratkvarnar ska man akta sig för

2010-09-14 @ 20:11:44
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0