födelsedag och inprovicerad träning

Ojoj vad tiden går fort. Redan onsdag, var ju nyss helg. Jonas har fyllt år så vi firade honom lite i helgen. Han fick en ny leksak av mig. En PS3 och för er som inte vet vad det är = Play Station 3 ;P
När jag hade varit och köpt det och skulle bära upp det var det en man som sa
-Har du köpt ett tv-spel?
-ja, sa jag. 
-Det är bra, då blir barnen glada, sa han.
-Ja, sa jag igen och skrattade. Det var ingen jag kände och orkade inte förklara att det var sambon som skulle ha det :P

Nu har vi inte plats med fler leksaker vid tvn så nu får vi inte köpa fler tv-spels konsoller.

Idag var det dags för barnträningen igen. Precis innan vi skulle sätta igång fick vi veta att det var någon vattenläcka i simhallen och vi fick inte vara där. Så det var bara för oss att gå upp. Vi funderade lite och tänkte att det är ju inte så kallt ute. Och det är väl bättre att göra något än inget. Så vi gick ut och hade träningen ute. Men hur lätt är det att köra ju-jutsu ute? Inte lätt!
"Ni får absolut inte nudda gräset förutom med fötterna! Då får ni gräsfläckar" sa jag till dem. Slutresultatet blev att ungefär hälften hade gräsfläckar på sina vita dräkter. Hoppas deras föräldrar tycker om att tvätta och hoppas det går bort. Än så länge har jag inte fått något argt samtal om gräsfläckar eller förkylda barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0