Jobbat

Har gått bredvid idag där jag ska jobba i sommar. Som vanligt när man kommer till ett nytt ställe är det mycket nytt på en gång och mycket information, och jag tänker usch allt detta kommer jag aldrig kunna lära mig. Men som sagt så har jag tänkt på alla andra ställen och jag har ju lärt mig och det har gått bra. Så jag lär mig säkert detta också så småningom =)
Jag hoppas och tror nog att det blir bra. Personalen jag träffade idag verkade snäll o trevlig, förutom en som verkade lite halvsträng men när jag pratade med henne lite verkade hon ändå snäll =)
Idag var det första gången jag fick vara med och se lite mer(bara hälsat på snabbt en gång innan) så jag fick ju inte prova på själv. Men hoppas ju att jag får göra lite själv nästa gång för man lär sig ju inget på att bara stå och titta. Lär sig mer på att få prova själv när någon är med och kan säga hur det ska va.
Det är mycket omvårdnad, så det känns skönt att jag varit på korttidsboendet och är van vid det, men det är ju lite olika för varje person och det är ju det som är det svåra att komma ihåg.
Bokade in tre bredvidgångar till och sen tror jag väl att jag borde kunna det. Men de måste väl ändå ta lite hänsyn sen ibörjan när man jobbar och tänka på att man är ny? Jag menar allt tar ju längre tid ibörjan när man inte är van.


Nu är jag trött och har ont i huvudet. Kanske för att jag varit lite nervös idag och även koncentrerat mig på att försöka komma ihåg allt de sagt. Hoppas huvudvärken går över inatt, ska jobba på mitt "vanliga" jobb imorgon.
Jobbade igår på mitt gamla jobb, det var trevligt. Men hoppas inte jag fått med mig nåt därifrån, var folk som hade varit sjuka och förkylda. Peppar peppar....

Godnatt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0