Dålig uppdatering

Oj det var ett tag sen jag skrev nåt här nu. Känns som jag har haft fullt upp.
Förra veckan började jag jobba igen, då var semestern slut. Jag jobbade dagturer hela veckan vilket innebär att jag steg upp kl 05.30 alla dagarna. Det är ganska jobbigt tycker jag efter fyra veckor semester då jag har sovit mycket längre än så. Dessutom var det långa dagar med. Jag var helt slut på kvällarna. En dag åkte vi direkt efter att jag slutat jobba ner till Kristianstad och hämtade vår nya bil som vi köpt. Det var kul men jag var väldigt trött då med.

I helgen har det varit bröllop! Min bror gifte sig, jag är så glad för deras skull. Det var en riktig trevlig dag. Ska lägga upp några bilder på det en annan dag när jag orkar tänkte jag.
Helgen har varit trevlig men jag har inte hunnit vila upp mig. I fredags var vi och hjälpte till att laga mat hela dagen. Lördag var det bröllop för hela slanten, och i söndags hjälpte vi till att städa. Det gick visserligen ganksa fort för de hade varit där en stund när vi kom dit. På eftermiddagen var det presentöppning hos de nygifta för familjerna.

Imorgon blir det blåbärsplockning med Fia. Jonas säger att han också ska med och plocka men han brukar inte tycka det är så kul. Han vill säkert bara följa med för att se till så att jag inte krockar vår nya bil ;)

EFIT 16:e juli

Ett Foto I Timmen den 16:e juli. Min sista semestervecka, och idag har vi varit i Halmstad.

Kl.09.20
Vi har precis stigit upp. Tittar ut genom hotellfönstret, ser ut att bli en fin dag.

Kl.10.20
Vi är tillbaka på rummet efter frukosten.

Kl.11.20
Dags att checka ut.

Kl.12.20
Vi är på stranden, bäst att smörja in sig.

Kl.13.20
Lite moln som skymmer solen korta stunder.

Kl.14.20
Vi är kvar på stranden, tar oss ett dopp då o då.

Kl.15.20
Promenad

Kl.16.20
Påväg in i Halmstad igen, lång bilkö

Kl.17.20
Jag har nyss ätit upp den här.

Kl.18.20
Stannat till på statoil och införskaffat "bra att ha saker" för att klara resten av bilfärden.

Kl.19.20
Vi är hemma hos mina föräldrar och hämtar Wilma. Tack för hjälpen =)

Kl.20.20
Hemma igen. Medan vi packar upp så gnager wilma på papperskorgen.

Någon minut senare

Jag är inte förvånad. Wilma ser lika oskyldig ut som vanligt.

Kl.21.20
Wilma o Jonas busar, jag sitter vid datorn

Kl.22.20
En dusch och lite efter sol är på sin plats nu.

Sen var jag trött och gick och la mig.

Falkenberg- En mor till salu

Nu har vi spenderat två dagar i Falkenberg och Halmstad. Igår gick vi runt i lite affärer och kollade och för en gångs skull handlade Jonas mer kläder än mig. Jag köpte ingenting och han slog till på två tröjor. Det är inte illa för att vara han.
På kvällen var vi på Vallarnas friluftsteater och såg årets föreställning, "En mor till salu". Det var bra och roligt som vanligt. Vi räknade ut att det är femte året i rad vi är där och tittar på det. Alla fem åren har vi haft tur med vädret(vilket är skönt eftersom det är utomhus), igår var det alldeles lagom varmt, det regnade tidigare på dagen men på kvällen hade det klarnat upp.
Idag har vi varit på stranden i Tylösand och slappat. Nu är vi hemma igen.

Kristianstads dagarna

Idag har jag, Fia o Jonas varit i Kristianstad där det var lite marknad o så. Det var trevligt, men jag trodde att det skulle vara lite mer marknadstånd än vad det var. Men det var trevligt och vi hittade lite trevliga grejjor ändå. Dessutom hittade vi också roliga butiker. Det var en lyckad dagsutflykt.

Jag ska nog däremot inte satsa på en karriär i dart. Vi var på tivolit och kastade pil. Jag tog en pil och kastade och jag träffade faktiskt ballongen men för löst. Pilen studsade tillbaka mot oss och jag missade han som gett mig pilarna med någon centimeter.
-Tavlan är där, sa han och vände sig om och pekade mot ballongerna.

Vi hade hittat en intressant bil på blocket i Kristanstad som vi åkte och kollade på. Den var fin så vi får väl sova på saken.

Öland igen

Igår var vi på Öland...igen. Härligt! Det var väldigt varmt så man fick gå ner i vattnet och bada lite med jämna mellanrum. Tyckte det var ganska varmt vatten, iaf om man jämför när vi var i Norje (i blekinge inte landet Norge) och badade i fredags.

Jordgubbar måste ju vara den bästa strandmaten? Jag köpte en liter när vi kom till Öland och tog några då o då när vi låg på stranden. Tillslut hade jag ätit upp en hel liter jordgubbar alldeles själv, Jonas är inte så förjust i det, så då får jag ha dom ifred. =) Det bästa av allt är det är nyttigt och gott!

Idag har vi fått hålla oss hemma, eller ja vi har varit på stan och fixat massa saker. Bland annat har jag varit och hämtat ut mina nya glasögon och så har vi köpt present till brudparet som gifter sig i slutet av juli, dvs min bror. =)
Ikväll tog vi en promenad till linnéparken och lyssnade lite på allsång och sen promenerade vi hem igen. Vi stannade inte så länge, kollade mest läget lite. Det var mycket folk där.

Detta är kanske inte lika nyttigt som jordgubbar, men glass är ocskå gott.

Lata dagar i blekinge

Vi har varit hemma hos Jonas föräldrar ett par dagar. Det är alltid trevligt och jag har mest latat mig. Vi har varit vid havet, det var kallt vatten! men ändå skönt att doppa sig för att svalka sig lite. Vi har också hunnit äta jordgubbar, spelat minigolf, krocket och kubb. Wilma har såklart varit med oss där och eftersom vi har varit ute nästan hela tiden så fick Wilma också sitta ute med oss i sin bur, det verkar som hon har trivts bra med det.

Tältat på Öland

I helgen har vi varit på öland och tältat. Riktigt varmt och fint väder har det ju varit med, kunde inte bli bättre.
Det är mysigt att tälta tycker jag nackdelen är ju att det blir riktigt varmt i tältet redan tidigt på morgonen. Fast då komer man ju upp i tid och hinner göra mer under dagen, så det kanske inte är så dumt ändå.
Det var inte så kallt i havet som jag trodde det skulle va, det var riktigt skönt när man väl hade doppat sig.

För första gången har jag kört go-cart! Jag tyckte det var läskigt de första varven men sen blev jag lite lugnare. Men jag använde nog nästan bromsen mer än gasen.... det är väl så man ska göra eller? ;)

Efter vi hade ätit frukost i lördags gick vi förbi ett jordgubbstånd. De hade inte hunnit packa upp ännu men jag stannade och köpte en liter. Det var en trevlig man som sålde dem och han sa: färskare jordgubbar kan du inte få, för två timmar sedan satt de på plantan.

Jag måste införskaffa mig en keps och kanske ett par solglasögon. Jag brände mig lite på huvudet. Det är rätt jobbigt att behöva kisa mot solen länge.

Glasögon

Jag har tänkt väldigt länge att jag ska köpa nya glasögon. Men det blir lixom aldrig av. Så idag bestämde jag mig att nu ska jag minsann ta tag i det.

De glasögonen jag har ser jag knappt något med längre. Jag använder ju alltid linser, så glasögonen har jag typ tagit på mig när jag vaknar och går till badrummet och så tar jag på mig linserna istället. Men det kan säkert vara bra att vila ögonen från linserna ibland och då är det ju en fördel om jag har ett par galsögon som jag ser i.

Nu har jag alltså varit hos optikern och fått låna hem fyra par bågar. Det är inte lätt att välja, det tog lång tid innan jag kunde bestämma mig för vilka bågar jag skulle låna hem. Nu ska jag "bara" bestämma mig för vilka av de fyra jag vill ha, eller jag kanske inte vill ha någon av de.
Svårt!

Twilight-Eclipse

Igår var vi på bio och såg Eclipse. Den var väldigt bra. Jag tycker hela serien är bra. Nu längtar jag tills nästa film kommer.
Har man inte läst böckerna så ska man definitivt göra det.