Stackars lilla vove

En hund i någon av grannlägenheterna som ylar och skäller, gillar antaglien inte att vara ensam.
Han höll på lika dant igår och idag. Undra om ägarna vet om det. Kanske borde lägga en lapp i brevlådan, men vet inte riktigt varifrån ljudet kommer.
Han ylar och skäller ett tag, sen blir han tyst en stund och sen börjar han igen. 


Jag ska snart till jobbet. och jag är redan trött. Men kanske piggnar till när jag börjar jobba.
Kvällen går rätt så fort när man väl är där.
Häromdagen på jobbet provade vi på att åka lift =) Bra att veta hur det känns ju. Men det var ganska så behagligt faktiskt, landade i vattensängen som också är skön. Synd bara att jag inte fick ta mig en lite tupplur ;)


Kommentarer
Postat av: Pampam

Det tycker jag att ni ska medela ägeren att hunden skäller och yla. Inte lätt att veta när man inte är hemma. Och det kan vara skönt för ägaren att veta om det och försöka göra något åt det än att någon går att klaga till hyresvärden. Det ska väl inte vara så svårt att höra vart hunden bor om man går ut i trappuppgången? Fast samtidigt ligger det lite på ägaren, han kan ju fråga grannarna om de hör hunden.



Hade det varit min hund hade jag blivit jätteglad om någon säger till mig vad min hund håller på med när ingen är hemma. Men vi har gått och frågat våra närmaste grannar om Bänder för liv när vi inte är hemma eller om de stör sig på honom när han skäller till ibland eller hör honom på något annat sätt. Vi vet även vilka av våra grannar som är hundrädda, något som också är bra att veta.

2008-07-11 @ 17:51:10
URL: http://pampam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0