Öland

Idag har vi varit på Öland och solat och badat lite, eller kanske inte badat men doppat oss. Det var fint väder, varmt och skönt. På hemvägen stannade vi till vid Borgholms slottsruin och gick in där.
Påväg till stranden så rätt som det var såg jag kameler. Jag blev förvånad, kameler ska väl inte finnas här tänkte jag. Men tydligen kunde man rida på dem om man ville. Kunde inte låta bli att stanna till och ta kort på dem. De låg i gräset och solade och verkade ha det bra.

När vi kom hem var Wilma på bushumör. Hon tycker det är väldigt kul att ta tag i linnet med klorna och slänga sig bakåt. Det tycker inte jag är kul för det går lätt hål i linnet av hennes vassa klor. Efter att jag sagt till henne några gånger så fick hon vara i sitt träd och busa av sig där isstället. Sen när vi la oss i soffan och kollade på TV hade hon lugnat ner sig. Då ville hon bli kliad hela tiden isstället och satt så stilla och snällt.
När Jonas nös sa Wilma direkt efter "prosit". Vet inte om det bara var ett sammanträffande eller om hon lärt sig att det hör ihop. Jag brukar säga prosit efter någon nyser. Ocn när Wilma härmar "Acccho" ljudet så säger jag prosit till henne.

Kommentarer
Postat av: - H*

- vad roligt!

2009-08-06 @ 23:50:27
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0