Trevliga chaufförer

Snöigt och soligt ute, fint =)
Jag har suttit och pärlat lite och nu har jag lagt beslag på Helens dator. Jonas är i skolan.

Åkte ju buss hit igår, det gick bra. Trevliga busschauförer det är här. Efter jag bytt bus i Älmhult så stannade bussen och de bytte chaufför. Hon som hoppade ut ropade "Hejdå" till passagerarna. Ojdå tänkte jag det brukar de inte göra. Sen kom den andra som skulle köra in och ropade glatt "hej" till alla. Jaha där ser man tänkte jag.
Till alla som hoppade av sa han "trevlig helg".  Glada och ostressade, skillnad mot bussarna inne i stan i Växjö. Men det är klart skillnad att köra buss inne i stan och mer ute på landet där det inte är så mycket folk.

Ikväll ska vi till Ricke annars vet jag inte vad vi ska hitta på mer för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0