Wilma på toaletten



Tyckte det såg lite roligt ut när jag kom hem från träningen igår. Jag hittade nämligen Wilma på toaletten.
Vet inte om Jonas kanske fick inspiration från expressen där han läste om en grå jako som "gick på toaletten". Den fågeln bajsade alltid i toalettstolen när den kom ut från buren. Vi tyckte inte det var särskilt imponerande för det gör vår Wilma med, fast på en ställning med tidningspapper under. Men det går lika bra att sätta henne på toaletten. Hon är inte ens ett år gammal så det är faktiskt inte så svårt att lära en jako det.
Får se om vi kan lära henne att hon själv ska hoppa dit när det är dags, för så långt har vi inte kommit än.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Guu vad gulligt!!! Jag har alltid haft en viss förkärlek till just fåglar. Älskar dem! Har dock endast haft undulater och en kakadua...men de är fina!

2009-02-03 @ 22:22:53
URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Postat av: Nitha

vad söt hon är! Själv ar jag bara en nymfparakit och två sångparakiter. Men däremot har jag en katt som går på toaletten och kissar.

/Nitha

2009-02-04 @ 22:18:12
URL: http://www.metrobloggen.se/sweetnitha
Postat av: anonymela

knäpp fågel.

2009-02-07 @ 15:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0